Over mij

Nina Schuyffel – The Corporate Storyteller

In 2014 studeerde ik als schrijvend journalist af aan de Universiteit van Amsterdam. Ik werkte enkele jaren in de krantenwereld, om daarna succesvol aan de slag te gaan als freelancer voor kranten, tijdschriften en online media. Mijn stukken verschijnen onder andere in de Volkskrant, FD Persoonlijk, NRC Handelsblad en de bladen van Sanoma Media. Je kunt hier mijn journalistieke portfolio bekijken.

Gaandeweg mijn journalistieke loopbaan kreeg ik steeds meer aanvragen vanuit het bedrijfsleven en merkte ik dat er in deze tijd van oneliners en korte socialberichten veel behoefte is aan schrijvers die een inhoudelijk sterke tekst kunnen leveren. Zo is The Corporate Storyteller ontstaan.

Bedrijven snappen vaak wel dat ze eerlijke verhalen moeten vertellen om hun klanten en medewerkers betrokken te houden, maar weten niet goed hoe ze dat moeten doen. Als Corporate Storyteller help ik ze hun reden van bestaan beter uit te dragen. Dankzij mijn achtergrond in de journalistiek kan ik op een kritische en diepgravende manier te werk te gaan, zodat alle vragen beantwoord worden. Zo komen we samen tot de beste tekst.

Als Storyteller werkte ik o.a. voor:

Verslagen van conferenties, persberichten, artikelen voor een brochure en een intern project over het gebruik van artificial intelligence binnen het bedrijf (interviews).





Verslagen van webinars, interviews en achtergrondverhalen voor de eigen online omgeving op Ebbinge.nl.





Opinie-artikelen ter publicatie op nieuwe media (ghost writing).





Tekstuele ondersteuning bij aanvragen en eindredactie.





Interviews met bekende Nederlanders en achtergrondartikelen over ‘het nieuwe werken’ voor de online omgeving van Bilderberg Hotels.





Enkele artikelen in PROEF Magazine, onder andere over de oprichtster van het bedrijf: Maria Gall.





Interviews met cliënten en ergotherapeuten voor de eigen online omgeving. Informatieve dossiers voor de website van Ergotherapie Nederland.





Schrijven van een ‘Change Story’: een pakkend verhaal over een verandertraject binnen een van de bedrijfsonderdelen van PostNL

Ontwikkeling van een contentkalender en contentstrategie, interne interviews met specialisten van het Erasmus MC over belangrijke vraagstukken binnen de zorg.