In 2014 studeerde Nina Schuyffel af als schrijvend journalist aan de Universiteit van Amsterdam. Ze werkte enkele jaren in de krantenwereld, om daarna succesvol aan de slag te gaan als freelancer voor kranten, tijdschriften en online media. Haar stukken verschijnen onder andere in de Volkskrant, FD Persoonlijk, NRC Handelsblad en de bladen van Sanoma Media. Je kunt hier haar journalistieke portfolio bekijken.
Gaandeweg haar journalistieke loopbaan kreeg Nina Schuyffel steeds meer aanvragen vanuit het bedrijfsleven en merkte ze dat er in deze tijd van oneliners en korte socialberichten veel behoefte is aan schrijvers die een inhoudelijk sterke tekst kunnen leveren. Zo is The Corporate Storyteller ontstaan.
Bedrijven snappen vaak wel dat ze eerlijke verhalen moeten vertellen om hun klanten en medewerkers betrokken te houden, maar weten niet goed hoe ze dat moeten doen. Als Corporate Storyteller helpt Nina ze hun reden van bestaan beter uit te dragen. Dankzij haar achtergrond in de journalistiek kan ze op een kritische en diepgravende manier te werk te gaan, zodat alle vragen beantwoord worden. Hier kun je meer lezen over Nina’s werkwijze. Je kan bij haar ook terecht voor een workshop Storytelling.
Als Storyteller werkte Nina o.a. voor:
Verslagen van conferenties, persberichten, artikelen voor een brochure en een intern project over het gebruik van artificial intelligence binnen het bedrijf (interviews).
Verslagen van webinars, interviews en achtergrondverhalen voor de eigen online omgeving op Ebbinge.nl.
Opinie-artikelen ter publicatie op nieuwe media (ghost writing).
Tekstuele ondersteuning bij aanvragen en eindredactie.
Interviews met bekende Nederlanders en achtergrondartikelen over ‘het nieuwe werken’ voor de online omgeving van Bilderberg Hotels.
Enkele artikelen in PROEF Magazine, onder andere over de oprichtster van het bedrijf: Maria Gall.
Interviews met cliënten en ergotherapeuten voor de eigen online omgeving. Informatieve dossiers voor de website van Ergotherapie Nederland.
Schrijven van een ‘Change Story’: een pakkend verhaal over een verandertraject binnen een van de bedrijfsonderdelen van PostNL
Ontwikkeling van een contentkalender en contentstrategie, interne interviews met specialisten van het Erasmus MC over belangrijke vraagstukken binnen de zorg.